[:ca]Expliquen les cròniques que la proporció àuria es va emprar com a referència per a la construcció de les piràmides o el Partenó, arribant a influir en l’estètica utilitzada en el Renaixement representada en quadres com la Gioconda de Leonardo da Vinci, convençuts que aquesta relació atribuïa a les obres un caràcter estètic especial. Aquesta curiosa relació matemàtica es va aplicar observant la naturalesa i està present d’una forma contundent en les nervadures de les fulles, la closca d’un caragol, en la forma d’un huracà, en les llavors dels gira-sols o en la forma de la nostra orella, i si mirem al cel, a la nit la veurem en la distribució dels planetes per tota la galàxia. La trobem pertot arreu i encara que la desconeguem, el nostre cervell la veu i la conceptua com una composició que agrada,
El disseny harmoniós de la proporció àuria s’utilitza per incrementar l’atractiu i el desig de compra, utilitzant-se per dissenyar automòbils, logotips de marca i fins al format de les targetes de crèdit. És en el primer cas on marques com Aston Martin han volgut oferir aquesta màgia manifestant-la en els seus models Rapide S, DB9, ONE 77 i el V8 Vantage, convertint aquest disseny com a argument de venda que exposen al seu web i vídeos corporatius.
https://www.youtube.com/watch?v=mfk09-SphAk[:es]Cuentan las crónicas que la proporción aurea se empleó como referencia para la construcción de las pirámides o el Partenón, llegando a influir en la estética utilizada en el Renacimiento representada en cuadros como la Gioconda de Leonardo da Vinci, convencidos de que esta relación atribuía a las obras un carácter estético especial.
Esta curiosa relación matemática se aplicó observando la naturaleza y está presente de una forma contundente en las nervaduras de las hojas, el caparazón de un caracol, en la forma de un huracán, en las semillas de los girasoles o en la forma de nuestra oreja, y si miramos al cielo por la noche la veremos en la distribución de los planetas por toda la galaxia. La encontramos por todas partes y aunque la desconozcamos, nuestro cerebro la ve y la conceptúa como una composición que gusta
El diseño armonioso de la proporción aurea se utiliza para incrementar el atractivo y el deseo de compra, utilizándose para diseñar automóviles, logotipos de marca y hasta el formato de las tarjetas de crédito. Es en el primer caso donde marcas como Aston Martin han querido ofrecer esta magia manifestándola en sus modelos Rapide S, DB9, ONE 77 y el V8 Vantage, convirtiendo este diseño como argumento de venta que exponen en su web y vídeos corporativos.
https://www.youtube.com/watch?v=mfk09-SphAk[:]